Освітній навігатор


Роль позакласної роботи у формуванні та розвитку креативної особистості учня під час вивчення зарубіжної літератури

Лисенко О.В. Роль позакласної роботи у формуванні та розвитку креативної особистості учня під час вивчення зарубіжної літератури. /Методичний посібник. - Оженин, 2016. - 90 с.

Упорядник: Лисенко Олеся Вікторівна, вчитель зарубіжної літератури, кваліфікаційна категорія «спеціаліст ІІ категорії» навчально-виховного комплексу «Оженинська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів (ліцей) – дошкільний навчальний заклад (ясла-садок)» ім. Т.Г. Шевченка.

У методичному посібнику «Роль позакласної роботи у формуванні та розвитку креативної особистості учня під час вивчення зарубіжної літератури» зібрані матеріали щодо організації позакласної роботи із зарубіжної літератури в загальноосвітній школі, розглянуто питання методичної підготовки та проведення позакласних заходів, а також подано розробку матеріалів для їх проведення. Даний посібник рекомендовано для використання вчителям зарубіжної літератури.

ЗМІСТ

Передмова………………………………………………….… …. 4

Чому корисно читати книги?....................................................... 6

Позакласна робота як засіб стимулювання інтересу
до зарубіжної літератури………………………………………. 7

Принципи організації позакласних заходів…………………… 8

Форми позакласної роботи……………………………………. 11
І. Систематичні форми позакласної роботи…………………… 11
1. Літературний гурток та його види ………………………. 11
2. Шкільний театр ……………………………………………. 13

ІІ. Епізодичні форми позакласної роботи……………………. 14
1. Літературні екскурсії …………………………………….. 14
2. Літературні ранки та вечори ……………………………. 15
3. Літературні виставки ……………………………………. 17

Літературний кабінет ………………………………………… 18

Тиждень зарубіжної літератури в школі …………………….. 19

Висновки або найкращі досягнення у популяризації
читання…………………………………………………………. 23

Додатки ………………………………………………………… 29

Список використаних джерел ……………………………….. 89

Літературна вітальня до Всесвітнього дня поезії

Автор: Стик Т.А., вихователь ГПД
ІІ кваліфікаційної категорії

Мета: ознайомити учнів з Всесвітнім днем поезії; вдосконалювати навички виразного читання напам’ять творів різних жанрів, відомих митців поезії; розвивати творче мислення, уяву, уміння аналізувати прочитане; виховувати любов до поезії, «почуття часу», точність та влучність слова.

Обладнання: вірші про поезію, портрети Лесі Українки, Тараса Шевченка, Ліни Костенко, Павло Тичина, Наталя Забіла, картинки із зображенням весни.

 

 


Сценарій свята «Веснонько люба, тебе зустрічаєм»

Автор: Рудницька О.В.,
вихователь-методист ГПД РНРЦ «Особлива дитина»

Мета: поглибити знання учнів про весняні явища в природі, їх особливості, прикмети; закріпити назви первоцвітів; розширювати уявлення дітей про звичаї українського народу навесні; розвивати та коригувати мислення, пам’ять, уяву, мовлення,емоційно-вольову сферу; формувати у школярів екологічну свідомість, ціннісне ставлення до культурних і духовних надбань рідного краю. Виховувати інтерес до українського фольклору, шанобливе ставлення до природи,любов до Батьківщини.


Обладнання: естетично оформлена центральна стіна зали відповідно до теми; куточок лісу; шапочки первоцвітів; костюм ведмедя; печиво «жайворонки»; тематична виставка художніх робіт «Весна-чарівниця»; відео повідомлення «Первоцвіти».


Я – маленький громадянин України

 

Автор: Поліщук Л.П., вчитель початкових класів Рівненської
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №23 м. Рівне

Тема. Я – маленький громадянин України.

Мета. Формувати в учнів почуття громадянина України, національної гордості, любові до рідного краю; виховувати глибокі почуття любові до рідної мови, бажання примножувати традиції, звичаї, берегти свою національну культуру, історичне минуле та сучасне українського народу.

Очікувані результати. Сформувати усвідомлення себе часткою українського народу, гордості за приналежність до українського народу. Виховувати почуття патріотизму.

Методичне забезпечення. Фізична карта України, зображення державних символів – Герба, Прапора, малюнки дітей, відеозапис пісні «Це моя Україна», «Ми бажаєм вам добра».


Безпека на дорозі. Правила дорожнього руху. Виготовлення світлофора

Автор: Додчук Марія Володимирівна,
вчитель початкових класів Рівненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №23 м.Рівне

Заінтегровано зміст навчальних предметів: основи здоров’я, трудове навчання.

Тема. Безпека на дорозі. Правила дорожнього руху. Виготовлення світлофора.

Мета. Закріплювати знання учнів про дотримання правил вуличного руху, вчити керуватися ними в житті, формувати вміння передбачати небезпеку, оцінювати і усвідомлювати свої вчинки. виробляти спостережливість і обачність. Вчити берегти своє життя і життя інших людей.

Обладнання. Таблиця, дорожні знаки, роздатковий матеріал, макет світлофора, робочі папки.

Тип урок. Комбінований.


Додавання і віднімання трицифрових чисел. Розв’язування задач за коротким записом і схемою

Автор: Томілович Любов Олексіївна, КЗ Будимлянський навчально-виховний комплекс
"Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад"

Тема. Додавання і віднімання трицифрових чисел. Розв’язування задач за коротким записом і схемою.


Мета. Удосконалювати обчислювальні навички, уміння складати вирази, знаходити значення буквених виразів, розв’язувати задачі, складати обернені задачі до даних; формувати вміння складати і розв'язувати задачі за короткими записами.

Обладнання: відео-презентація


«Усе в твоїх руках». Година психолога


Автор: Полюхович Галина Петрівна, вчитель початкових класів, 
практичний психолог КЗ «Будимлянський НВК»

Мета: формування позитивної моральної спрямованості учнів, відповідальності за власні вчинки.

«Такі різні і такі схожі країни та народи». Відкритий урок з предмету «Я у світі». 3 клас

Автор: Полюхович Галина Петрівна, вчитель початкових класів,
практичний психолог КЗ «Будимлянський НВК»

ТЕМА:  Такі різні і такі схожі країни та народи

Мета: дати учням уявлення про різноманітність народів у світі, їхніх культур і звичаїв; пояснити, чим схожі та чим відрізняються народи світу; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати повагу до культури народів світу.