Освітній навігатор


Відкриття галактики

 

Автор: Катерина Дем’янчук, учениця ІІ курсу фізико-математичного
профілю ПМЛ «Елітар», призер І етапу Всеукраїнського
конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН

Народна математика українців

Автор: Тетяна Яцук,
вчитель математики ПМЛ «Елітар»

«Ніщо так не допомагає запам’ятати математичні дані,
як знання історії їх винайдення.»
Г. Ващенко


Формування наскрізних умінь засобами музичного мистецтва

Автор: Гумінська Оксана Олексіївна,
доцент кафедри історії, теорії музики
та методики музичного виховання РДГУ,
кандидат педагогічних наук, науковий керівник

Методи творчого самовираження учнів у вокально-хоровій роботі загальноосвітніх навчальних закладів

Автор: Грабік Н. В., магістрантка
кафедри історії, теорії музики
та методики музичного виховання
Рівненського державного гуманітарного університету

Анотація. У статті актуалізовано проблему творчого самовираження учнів у вокально-хоровій роботі на уроках музичного мистецтва. Автором узагальнено дослідження педагогів-музикантів, окреслені методи та форми роботи на уроці. Відзначено, що в вокально-хоровій роботі процес формування творчого самовираження учнів буде ефективним, якщо на уроках музичного мистецтва будуть застосовані вокальні імпровізації, складання пісень, створення вступу, закінчення мелодії, музичних вітань, музичних знайомств, комплексні творчі завдання.

Науково-методичні засади самовираження учнів у музичній діяльності

Автор: Гумінська Оксана Олексіївна,
доцент кафедри історії, теорії музики
та методики музичного виховання РДГУ,
кандидат педагогічних наук, науковий керівник

Анотація. У статті здійснений аналіз науково-теоретичної літератури з питання самовираження, його місця в загальній структурі особистості людини. Розкриті основні структурні компоненти поняття «самовираження учнів у музичній діяльності». Виявлені педагогічні засади та умови, що впливають на процес самовираження учнів у музичній діяльності.

Новини педагогічної науки та практики за 1 квартал 2018 року

Рівненська обласна універсальна наукова бібліотека

Література з питань педагогічної науки та практики
за 1 квартал 2018 року

Метапредметний підхід при вивченні біології як основний чинник активізації пізнавальних процесів та формування цілісного мислення учнів

Метапредметний підхід при вивченні біології як основний чинник активізації пізнавальних процесів та формування цілісного мислення учнів (на прикладі уроку “Різноманітність та видозміни кореня” під час вивчення теми “Рослини” в курсі “Біологія рослин”)  

Автор: Максимчук Лариса Миколаївна,
вчитель біології НВК “Колегіум” м. Рівне

Тема уроку:
РІЗНОМАНІТНІСТЬ ТА ВИДОЗМІНИ КОРЕНЯ

(див. презентацію)

Додаток. Листи

Лист №1

Дорогі учні!
Звертаємося до вас за порадою і допомогою. Вже багато років ми на своєму городі вирощуємо ріпку. Вона, звичайно, смачна і корисна. Але нам вже набридло весь час їсти одне й те саме. Можливо, ви нам з дідом допоможете урізноманітнити наш харчовий раціон. Порадьте, що ще з коренеплодів можна вирощувати на городі для власного споживання?
Будемо щиро вдячні. Дід та Баба.

Лист №2

Шановні діти!
Знову звертаємося до вас по допомогу. Ми з дідом, нарешті, добудували хлів і вирішили завести курочок, кроликів і свинку. Проблема полягає у тому, що їх треба добре годувати. Порадьте, що можна виростити з коренеплодів на городі для годівлі худоби?
Чекаємо відповідь. Ваші знайомі: Дід та Баба з казки «Ріпка».

Лист №3

Рідненькі наші!
Звертаємося до вас втретє. Наш город, завдяки вашим порадам, не впізнати! Поряд з ріпкою ростуть буряки і морква, петрушка і селера, редька і редис, а також ще дуже багато різних коренеплодів. Бабуся з них готує багато смачних, корисних і різноманітних страв. Свинці, курочкам і кроликам дуже подобаються кормові коренеплоди. Всі тварини здорові, веселі і швидко набирають вагу. Жити всім нам стало набагато краще і смачніше! Дякуємо вам за слушні поради!
Скажіть, а чи можна ще десь використати коренеплоди? І які саме? Будемо вам щиро вдячні.
З повагою, ваші Дід та Баба, а ще Онучка, Жучка, Мурка, Мишка, а також кролики, курочки і свинка Хрюшка.

 


Письмо в повітрі з контролем і без контролю зору

Підготувала

вчитель початкових класів ЗОШ №9

Кравчук Неля Миколаївна

Каліграфія 1 клас

Тема.

Письмо в повітрі з контролем і без контролю зору

Мета: продовжувати навчати дітей правильно сидіти під час письма, тримати ручку; закріпити знання правил розташування зошита на парті під час письма та малювання;вчити писати з контролем та без контролю; розвивати дрібну моторику, формувати позитивне ставлення до навчання; виховувати любов до навчання.

Обладнання: запис - шум моря, глобус, малюнок кораблів, індивідуальні карточки, малюнки морських мешканців: акула, щука, черепаха, медуза, восьминіг.

Орієнтування на площині. Вчимося знаходити верхню, нижню сторони предмета; правий верхній, правий нижній та інші кути

Підготувала

вчитель початкових класів ЗОШ №9

Кравчук Неля Миколаївна

Каліграфія 1 клас

Тема.

Орієнтування на площині. Вчимося знаходити верхню, нижню сторони предмета;

правий верхній, правий нижній та інші кути

Мета: учити визначати місце розташування предметів, знаходити верхню, нижню сторони предмета; правий верхній, правий нижній та інші кути; закріпити навички орієнтації у просторі, розвивати логічне мис­лення, пам’ять, увагу, спостереж­ливість, зв’язне мовлення; виховувати вміння чути й виконувати інструкції вчителя.

Обладнання: альбомний листок, роздатковий матеріал.

Оптико-просторове орієнтування. Маркування початку письма

Підготувала

вчитель початкових класів ЗОШ №9

Кравчук Неля Миколаївна

Каліграфія 1 клас

Тема.

Оптико-просторове орієнтування. Маркування початку письма

Мета. навчити орієнтуватися на сторінці зошита, визначати місце початку письма, ставити крапки, писати палички, гачки. продовжувати навчати дітей правильно сидіти під час письма, тримати ручку; розвивати дрібну моторику; позитивне ставлення до навчання; виховувати бережливе ставлення до письмового приладдя; любов до школи.

Обладнання: зошити, роздатковий матеріал (портфель, книга, літак), карточки з предметними малюнками.