Освітній навігатор


Базальтові стовпи як об’єкт створення першого геопарку на Рівненщині

Науково-дослідницька робота учениці 9-А класу
Рівненської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 27 Рівненської міської ради,
вихованки Рівненського міського центру
творчості міської молоді Сорочук Тетяни Олександрівни 

 
ЗМІСТ


ВСТУП 3
І. ОСОБЛИВОСТІ ПРИРОДИ РІВНЕНЩИНИ 5
1.1. Географічне положення Рівненської області 5
1.2. Особливості рельєфу Рівненщини 6
1.3. Особливості тектонічної та геологічної будови рідного краю 7
1.4. Корисні копалини Рівненської області 8
ІІ. ЙОГО ЗАГАДКОВА ВЕЛИЧНІСТЬ БАЗАЛЬТ 13
2.1. Базальти, їх характеристика 13
2.2. Геологічні парки – нова форма охорони природного середовища 15
2.3. Базальтові стовпи – унікальне творіння природи 17
2.4. Історія дослідження базальтів Рівненщини 18
2.5. Видатні вчені-геологи – дослідники базальтів 24
ІІІ. МІНЕРАЛОГІЧНИЙ МУЗЕЙ ПІД ВІДКРИТИМ НЕБОМ 30
3.1. Самоцвіти, приурочені до покладів базальту 30
3.2. Господарське значення базальтів та самоцвітів 38
3.3. Сучасна стратегія охорони природи, зокрема геологічних об’єктів в Рівненській області 43
3.4. Геологічний парк для України 48
ВИСНОВКИ 52
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ 54
ДОДАТКИ

Розвиток мовлення. Усний твір-опис природи за картиною в художньому стилі за простим планом. Урок української мови в 6 класі

Автор: Сидорук Наталія Миколаївна, вчитель,
спеціаліст вищої категорії Рівненської ЗОШ № 18


Ім’я уроку: Натхнення, дароване красою рідного краю.
Мета уроку:
• розвивати вміння осягати зміст живописного твору, виражальні засоби, деталі;
• розкривати майстерність художника;
• удосконалювати культуру зв'язного мовлення;
• розвивати творчу уяву школярів засобами мистецтва, будити почуття краси навколишнього світу, радість спілкування з ним;
• виховувати любов до рідної землі, бережливе ставлення до природи, культуру усного мовлення, естетичні смаки.
Цілі.
Учні знатимуть:
Особливості твору опису за картиною в художньому стилі, вимоги до складання усного твору-опису, критерії оцінювання.
Учні вмітимуть: самостійно творити, словесно відтворювати побачене, складати простий план, створювати власні твори-описи.
Тип уроку. Урок розвитку зв’язного мовлення.
Обладнання: картини художників про природу, фото, поезії про природу,технологічна картка до уроку, відеосюжет.
Методи,прийоми роботи: акмеологічні прийоми «Емоційний сплеск», «Внесення мотиву», «Оцінка деталі», «Почую кожного», «Констатація успіху», «Інформаційна палітра», «Лінія обрію», «Загальна радість».

Урок англійської мови в 4 класі на тему: "Місто"

Автор: Малишевська Оксана Олексіївна, вчитель англійської мови
Городищенської ЗОШ І-ІІІ ступенів Рівненської районної ради

Тема: «Місто».
Мета уроку:
• сприяти активізації лексичного матеріалу за темою “Місто”, виробленню та удосконаленню вмінь та навичок в усіх видах мовленнєвої діяльності;
• сприяти формуванню комунікативної компетенції;
• забезпечувати зв’язок навчання з життям;
• сприяти розвитку мовної здогадки; виховувати риси ввічливого пішохода та пасажира.
Очікувані результати: учні вміють називати та писати назви будівель, можуть запитати та розповісти про місце знаходження чогось.
Обладнання: картинки із зображенням різних частин міста, іграшковий автобус, мультимедійна дошка.


Сценарій «Лісова красуня з поліського краю» (за мотивами твору Олександра Купріна «Олеся»)

Автор: Пославська Людмила Іванівна,
старший учитель Здолбунівської ЗОШ І-ІІІ ст. № 4 

Доля закинула панича Івана Тимофієвича в глухе село Поліського краю.
Одного разу він з слугою Ярмолою пішли на полювання. Як тільки зайшли в ліс натрапили на заячий слід...

 

Сценарій на тему: «Катерина Мотрич. Політ журавлів над нетолоченими травами»

 

Автор: Пославська Людмила Іванівна,
старший учитель Здолбунівської ЗОШ І-ІІІ ст. № 4 

Дійові особи: Марія, Настя, Микола, Григорій, Володимир, Онуки.

Сценарій на тему: «Діти підземелля» (за мотивами однойменного твору В. Короленка)

Автор: Пославська Людмила Іванівна,
старший учитель Здолбунівської ЗОШ І-ІІІ ст. № 4

 

Музика, на сцену виходить дорослий чоловік (дорослий Василь).


Час не владний над
справжньою дитячою дружбою,
міцною, щирою і непідкупною.
Це почуття не ділить
дітей на простих і впливових,
На багатих і бідних,
щасливих і нещасних.
Воно приходить для того,
щоб потім усе життя залишатися поруч –
у серці, в душі у спогадах, у совісті.

Сценарій на тему: «Герої не вмирають»

Автор: Пославська Людмила Іванівна,
старший учитель Здолбунівської ЗОШ І-ІІІ ст. № 4

Улас Самчук – син Волині, громадянин світу (матеріали для проведення уроку літератури рідного краю)

Син Волині, громадянин світу (Улас Самчук)

Автор: Паламарчук Неля Михайлівна, вчитель-методист української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії Здолбунівської ЗОШ І-ІІІ ст. № 4

Як письменника і громадянина його сформували два світи, дві культури, дві традиції – Схід і Захід, Україна і Європа. Це й визначило творчу долю видатного українського письменника XX сторіччя Уласа Самчука. Він був одним із визначних талантів землі нашої, яким у скрутні часи закритою була дорога в широкий світ, до високої освіти і вершинних здобутків європейської цивілізації. І треба було або змиритися із приреченістю долі, або ж кинути їй виклик, порвати з рідним середовищем і йти до того широкого світу, шукати в ньому себе, Улас Самчук вибрав друге. І саме цей вибір уможливив його шанс стати європейським письменником.

Жадань і задумів неспокій. Урок позакласного читання за творчістю поета і перекладача Бориса Тена


Жадань і задумів неспокій.
Література рідного краю

Автор: Паламарчук Неля Михайлівна, вчитель-методист української мови та літератури,
спеціаліст вищої категорії Здолбунівської ЗОШ І-ІІІ ст. № 4

Зроблене Борисом Теном - це не просто культурна подія це справжній подвиг, якого ми досі належно не зуміли оцінити, як це буває майже з усіма сучасниками, заклопотаними справами щоденності.
Вже сам той факт, що Гомер прийшов із сивої давнини до українського народу і заговорив українською мовою, - знаменний незвичайний. Гадаю, що значення подвижнецької творчої праці Нестора нашого перекладу зростатиме що далі, то більша, і перекладом цим судилося життя довге, прекрасне і так само багате, як незмірно багаті самі гомерівські поеми.

Павло Загребельний.

Чарівність і магія української вишивки (матеріал для проведення класної години)

 

Автор: Паламарчук Неля Михайлівна, вчитель-методист української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії Здолбунівської ЗОШ І-ІІІ ст. № 4